Du använder en utdaterad webbläsare som inte längre stöds. Vänligen uppgradera din webbläsare för en bättre upplevelse av timbro.se

Frågor & svar

Här hittar du information om beställningar, leveranser, returrätt och svar på vanliga frågor som Timbro förlag får.

Leveranser och försening

Alla Timbro förlags böcker lagerförs hos Förlagssystem, som i sin tur skickar dina beställningar vid köp hos Timbro.se. Vid köp över 200 kronor erbjuder vi fri frakt.

Är din bok försenad? Ibland kan dessvärre förseningar uppstå och därför garanterar vi inte leverans särskilda datum. Om du har frågor rörande frågor din beställning går det att kontakta birgitta.wollner@timbro.se.

Ångerrätt och retur

Vad gäller angående returer? Frågor rörande retur hänvisas till Förlagssystems kundservice, returer@forlagssystem.se.

Har jag ångerrätt? Så länge din beställning inte är skickad går den att stryka innan beställningen har skickats. Som kund har du 14 dagars ångerrätt vilken börjar gälla dagen efter att konsumenten tagit emot varan. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag, helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag

Reklamation

Är produkten du beställde skadad? Om en vara från Timbro Förlag inte motsvarar den beskrivning som angivits eller på annat vis inte stämmer kan varan reklameras. Kontakta oss då genom Birgitta Wöllner.

Personuppgifter

Hur hanterar ni personuppgifter? Läs mer om detta i vår integritetspolicy.

Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, kontakta Inger Christenson.