Du använder en utdaterad webbläsare som inte längre stöds. Vänligen uppgradera din webbläsare för en bättre upplevelse av timbro.se

Reklam

Sälj inte produkter ni inte står för

Hamburgerkedjan Max, Coop, Systembolaget och tobaksföretaget Philip Morris tjänar alla pengar på produkter de samtidigt kampanjar mot. Att sälja produkter man påstår sig vara emot är skenheligt. Det är inte fel att sälja kött, öl och cigaretter – men de som gör det måste våga stå för sina produkter.

Företagande Förmynderi Reklam

Reklamen och moralpaniken

I svensk offentlighet ska laster som alkohol och spel sopas under mattan, och (halv)nakna personer ses som ett problem – åtminstone så länge de uppfattas som attraktiva. Åtminstone vad gäller reklam och hur den regleras framstår Sverige ibland som en dålig karikatyr av det viktorianska England.

Feminism Identitetspolitik Reklam

PR-legenden övertygar inte

Harold Burson byggde upp världens största PR-byrå. Nu har han skrivit en bok om det, men i stället för att bjuda på insikter och slutsatser om en spännande bransch blev den främst ett glorifierat CV med långa listor över uppköpta företag och dynamiska företagsledare.

Företag Reklam

Gillar ni inte strippklubbar? Gå inte dit

Centerkvinnorna vill förbjuda strippklubbar att göra reklam i det offentliga rummet, eftersom strippklubbar ”står i strid med grundtanken om ett jämställt samhälle”. Att ett kvinnoförbund vill lägga sig i vad andra kvinnor gör med sina kroppar är inget nytt. Är det verkligen så svårt att acceptera andras livsval?

Feminism Reklam